07 Oktober 2012

KESELESAAN DAN MESRA PENGGUNA

Selamat Datang Ke Masjid Guntung Luar.

Hasil daripada sumbangan para jemaah, Pengurusan Masjid Guntung Luar telah berusaha menyediakan kemudahan dan keselesaan kepada para tetamu Allah ke masjid ini. Pelbagai usaha dilaksanakan oleh pengurusan masjid dan ahli kariahnya untuk mempastikan pengunjung masjid ini dapat menyempurnakan tanggungjawab terhadap Allah dengan baik. Adalah diharapkan kunjungan ke masjid ini menjadi satu ingatan kepada para pengunjung dan semoga masjid ini menjadi satu masjid pilihan pengunjung untuk menunaikan Solat.

Kemudahan

Tandas yang bersih
Kemudahan tandas yang bersih dan terjaga disediakan kepada para pengunjung masjid. 3 buah tandas wanita dan 2 buah tandas lelaki disediakan di masjid ini.






Bilik Rehat Wanita
Semasa solat Jumaat berlangsung, sebuah bilik disediakan untuk golongan wanita (musafir) untuk berehat. Bilik tertutup ini memberi kemudahan kepada wanita untuk berehat, menyusukan anak dan sebagainya.
Lanskap menarik
Usaha menambah dan menceriakan lanskap kawasan masjid sedang giat dilaksanakan. Antaranya ialah tanaman bunga bungaan dan pokok besar.
Tanda Arah
Bagi memudahkan pengguna, tanda arah dipasang di sekitar masjid. Ianya lebih mesra pengguna dan membantu pengunjung di masjid ini.
Rak Al-Quran
Al-Quran disusun rapi di dalam rak buku. Pengunjung boleh menggunakan Al-Quran ini dan dipohon kerjasama pengunjung untuk meletakkan kembali di tempat asal selepas digunakan.
Pakaian Solat
Masjid menyediakan kain pelikat dan telekung solat untuk kegunaan jemaah yang memerlukan pakaian solat. Dipohon pengunjung meletakkan secara tersusun pakaian yang telah digunakan.
Wakaf
Tiga buah wakaf dibina secara gotong royong dan hasil sumbangan ahli kariah telah dibina bagi kemudahan pengunjung. 
Susur Pejalan Kaki
Pasu bunga diatur di sepanjang susur pejalan kaki bagi menceriakan kawasan masjid.





Kesemua usaha ini adalah dengan semangat kerjasama semua ahli kariah masjid Guntung Luar dan menggunakan sumbangan para pengunjung masjid ini. Hulurkanlah sumbangan anda kepada masjid ini supaya usaha memurnikan dan menceriakan rumah Allah ini akan dapat terus ditambah baikkan dari masa ke semasa.

Sebarang cadangan, sila kemukakan kepada pengurusan masjid. Semoga para pengunjung berpuas hati dengan kemudahan yang disediakan di masjid ini.